naar inhoud


PRINT PAGINA
Home > HUIS AAN HUIS > Afval niet meegenomen?

Mijn afval is blijven staan. Wat nu?

Volg onderstaande stappen en kom te weten wat je best doet wanneer je afval niet meegenomen werd.

Was het afval correct aangeboden?
  • Stond het afval vr 07.00 uur buiten?
  • Was het afval goed zichtbaar?
  • Was het afval juist gesorteerd? (Mogelijk heb je hiervoor een briefje ontvangen. Controleer de sorteerregels of raadpleeg de sorteerwijzer.)
  • Was het deksel van de container dicht en werd het maximumgewicht gerespecteerd? (Mogelijk heb je hiervoor een briefje ontvangen.)
  • Was de zak correct dichtgebonden en werd het maximumgewicht gerespecteerd? (Mogelijk heb je hiervoor een briefje ontvangen.)
Nee Ja
Het afval van de buren is wel meegenomen EN dit is de eerste keer dat mijn afval is blijven staan. Het afval van de buren is niet meegenomen OF het is niet de eerste keer dat mijn afval is blijven staan.

Bied het afval bij de volgende inzameling goed gesorteerd, tijdig en correct opnieuw aan.

Twijfel je?
Raadpleeg je afvalkalender of bel 0800/97 0 97

Bied het afval bij de volgende inzameling opnieuw aan. Je kan ook je contactgegevens bezorgen zodat we een aandachtspunt kunnen opmaken voor de volgende inzameling. Stuur hiervoor een mailtje via het contactformulier of bel 0800/97 0 97.

Bij grijze DifTar-containers kan je bij de volgende inzameling een extra zak plaatsen. Dit meld je ten laatste de werkdag voor de inzameling bij de dienst DifTar door te bellen naar 0800/97 0 97 optie 1.

Laat het afval buiten staan en verwittig EcoWerf:

  • Stel je op de inzameldag vast dat je afval niet werd meegenomen? Verwittig EcoWerf dan na 14.30 uur via 0800/97 0 97 (bereikbaar tot 16.30 uur) of vul het contactformulier in.
    We vragen om niet vroeger dan 14.30 uur te verwittigen, omdat de ophaalrondes dan nog bezig zijn.
    Wacht op antwoord en volg de instructies.
  • Ook de dag na de inzameling kan je EcoWerf verwittigen via 0800/97 0 97 of via het contactformulier.Wacht op antwoord en volg de instructies.
  • De tweede dag na de inzameldag worden de terechte klachten opgehaald. Je kan dan wel nog een melding doorgeven zodat we er volgende keer rekening mee kunnen houden, maar je moet je afval sowieso bijhouden tot de volgende inzameling, vermeld op je afvalkalender.
Vragen? Bel gratis naar EcoWerf op 0800/97 0 97. Via een keuzemenu kom je terecht bij de juiste persoon die je meteen verder helpt. Je kan EcoWerf telefonisch bereiken op weekdagen van 08.30 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 16.30 uur of via e-mail.

 

Laatste aanpassing: 19/05/2017

 

 

Volg EcoWerf op

Facebook YouTube.JPG

Mijn afval is blijven staan. Wat nu?
Afval niet opgehaald

Afvalrekening opvolgen?
Mijn EcoWerf
Mijn EcoWerf
Opgelet! nieuw rekeningnummer

Sorteerwijzer

Raadpleeg de sorteerwijzer
Tip: bekijk ook de FAQ's over de roze zak